fredag 4 december 2009

det blev inte som jag tänkt...


Det blev inté som jag tänkt..Pepparkakshuset föll ihop. Snyft!


När jag kom hem efter jobbet idag var det levande ljus i hela lägenheten och jul musiken åkte strax på sen började det efterlängade pepparkakshus baket. Vi klippte ut papp delar vi skrivit ut från internet och gjorde degen därefter. Kändes bra, gjorde dom tjocka så de kunde stå upp. När vi hade bränt sockret till lim och började limma fast delarana. Då bröt det ihop!! vissa delar föll ihop och när vi skulle sätta på taket ja då gick nästan allt sönder. Men jag hade sett fram emot detta hela veckan så jag spritsade och satte på non stopp och gjorde vad jag kunde! Jag ställde det på ett fat, så nu står det på tv bänken. Ett fall färdigt hus men ger ändå lite jul känsla;)

Tror vi ska göra óm ett på tordag kväll:))


imorgon är det lördag och det är jobb för både mig o samuel. som vanligt!

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar