måndag 21 december 2009

Jul i sikte..


Tänka sig dec har gått fort..det är måndag den 21 och imorgon åker jag äntligen hem:)

Ni har nog förstått att jag längtat en längre tid nu.

Idag pussade samuel mig på kinden och for till jobbet och när han slutat så åker han med en buss hem. Lite fuskigt måste jag säga fast jag får åka bil imorgon med min snälla bror och det är ju inte dåligt det.


Om en stund ska jag åka iväg till vm och jobba, två små korta dagar. 3 timmar bara...


I lördags sen kväll (typ kl 11) sjulle jag gå och lägga mig, samuel var ute med jobbet

så jag tänkte krypa ner. Men när jag satt på toan såg jag en silverfisk!!! fyyyyy. Det var som borås lägenheten all over again. usch!

Så jag fick ett ryck. Städade toan, kökets alla lådor och kylskåpet, jag plockade upp kläder från "sovrummet" och plockade upp böcker och tidningar som jag läser när jag ligger i sängen. Hoppas jag aldrig mer ser en sådan äcklig sak! Så idag plockade jag fram dammsugaren och drog över golven. Nu borde det vara lite bättre...


Men kanske ska berätta lite om går dagen: På förmiddagen så träffade jag maria stillberg på stan, skulle fixa lite julklappar mm. Det var riktigt skönt att komma ut så tidigt inte för mycket folk hade inte orkat ut än.

PÅ ett cafe åt vi varsin god brie salami macka med;) gott. Sen sprang vi mest runt och letade..

Men vi kl 5 var det dags för lilla julafton hos melins. Det var jag, sam, martin, jenny, noah, carl, annie, olle?, martina, jonas, ada och nore. Det var mysigt. Vi hade liten jul middag, det var riktigt gott, sen lekte vi paket leken. Allid kul. Man går alltid på att den som är finast inslagen är en bra sak men skenet bedrar oftast.

Jag och samuel fick med oss godis, ett block, tejp, bok, kylskåpsbokstäver, is form och en triss lott utan vinst!

En lyckade afton. De små barnen var såå små! Vägde inget ting alls. Mysigt värre;)


Okey nu ska jag avsluta. ses snart:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar