söndag 29 november 2009

äntligen 1:a advent :)

ÅÅ vilken mysig stämning som har belägrat våran lägenhet. Jul gardinerna är på plats (inköpa igår) röda band runt krukorna och en ny fin stjärna som sprider ett varm ljus omkring sig. Nästan hela veckan har jag längtat efter advents gudstjänsten, sjunga de traditionella låtarna och riktigt njuta att snart är det jul.
Denna söndagen gick jag o samuel till fillan för man vill inte missa att få sjunga de höga tonerna i tex det är advent det ääär advent! Det var ett bra möte go musik och nicklas var duktig som vanligt.
Efter mötet gick jag o samuel o firade advent på jensen boff house. alltid gott.
Sen vi kommit hem har jag slappat i soffan. En rikyigt skön söndag måste jag säga.

I helgen har vi haft besök av "frisör" anna! Det var så mysigt. I fredags lagade vi en god middag ihop, pratade o tittade på matrix. På lördag var det julklapps inhandel som stod på listan. Vi började med att gå på söder ett tag sen möte vi upp bror min med fru och noah mys på en kina resturang. Buffe med suchi och wok mm och efterrätt. Mysigt.
Sen drog vi ut och gjorde stan, ljuskronorna är uppe och man får faktiskt lite stämning!
På kvällen gick vi på bio-bröllops fotografen. Helt okey, räcker att hyra men kul!
Sen var vi väldigt trötta efter en dag på stan så då ropade sängen!

Nu är det snart en ny vecka, imorgon är det verro moda på dagen som gäller sen klippa på kvällen! åka fram och tillbaka men de funkar,

jag får önska er alla en go vecka! Och njut av att julen är på väg...

2 kommentarer:

  1. när började du äta sushi??
    det är fantastiskt gott!
    ska bara på in mor och far på det spåret oxå :)
    lägg inte ner blogge, men kanske lite mer bilder. samule kan visa hur du för över från mobil till datorn och sedan till bloggen :)

    love/ syrran

    SvaraRadera
  2. ja kan tyvärr inte föra över bilder från min gamla mobil, har i alla fall ingen sladd tyvärr! ja sushi är gott:) detb får vi äta när vi är och hälsar på varandra!
    ska bli så kul att ses i jul;) love

    SvaraRadera