lördag 14 november 2009

det löser sig...

Vissa säger att det är bra att skriva av sig så då är det ju bra att man har en blogg.:) Så ni stackars läsare måste stå ut med mitt grubbleri!
I veckan har det varit turbolens i mitt huvud! Som ni vet fick jag jobb på vero moda, vilket jag är glad för det gör att jag kan fortsätta klippa! Men då blev dom salongen så där oroliga och jag frågor som hur tänker du? hur prioterar du?
Jag hatar verkligen och bli ifrågasatt om man vill vara frisör eller inte! Jag tycker jag inte alltid har haft det sä lätt när det kommer till yrkesvalet så blev inte så glad att bli ifrågasatt om just det. Men jag fick lite tid att fundera på det. Så hela veckan när man ska somna så har man vänt och vridit sig och formulerat sina tankar och vad man ska säga om och om igen. Höll på att få PANIK!
Men igår åkte jag ut till salongen i värmdö, som en av ägarna till salongen i stan jobbar och äger. Där jobbade jag o pratade om framtiden. Det gick bättre än jag trodde. Försökte få dom att förstå att inte vero moda är en lösning som gör att jag kan jobba vidare hos dom! Så vi löste det som det ser ut! Ska jobba en dag i veckan ute i värmdö, där det finns mer kunder sen får det bli förmiddagar o kvällar i stan! Det ser ljusare ut nu. Så på måndag börjar jag i affären, lärar mig kassan, spännande! jag får berätta mer hur det gick sen.

Så idag är det lördag! sov länge och låg ikvar och läste i sängen! Skönt. Samuel jobbar som vanligt. Känna skönt att man ska tjäna ihop lite nu, stackars kille jobbar ihjäl sig ju! Men nu hoppas jag att jag kan lätta på det.

Jag önskar er alla en skön kväll!
jag är lättare i huvudet nu och ska njuta av helgen!
kramar mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar